איך כדאי להתייחס לציונים או מה הקשר בין אלברט איינשטיין לחינוך?

ציון כמו כל דבר הוא קודם כל יחסי, וכך גם יש להתייחס אליו. 

ולמה הכוונה? 
נתאר לעצמנו שמישהו שוקל 100 ק"ג בעוד שהוא אמור לשקול 50 ק"ג.
אם הוא יבוא ויגיד לנו שכעת הוא שוקל 80 ק"ג, הרי ברור שנשבח אותו,
משום שאנחנו יודעים שבהשוואה או ביחס למשקלו הקודם זה הישג מדהים! 

למרות שעליו עוד לעבור כברת דרך עד למשקל המיוחל,
הרי הוא השיל 20 ק"ג (!) ממשקלו ועל כך הוא ראוי לכל השבחים. 

כנ"ל לגבי ציונים…
אם תלמיד/ה מספרים לכם שקיבלו שבעים או אפילו שישים בחיוך,
יכול להיות שזה ציון נפלא שמעיד על התקדמות ומאמץ רבים,
ולכן יש לשמוח ולשבח את אותו תלמיד/ה!

אז תזכרו את זה בפעם הבאה שמישהו/י משתף אתכם בציון כזה או אחר  

WhatsApp chat